onewayticketasia.blogg.se

Men en enkelbiljett i våra händer beger vi oss till Asien och vårat hittills största äventyr. Följ oss vettja :)

Langkawi

Kategori: Allmänt

Heeeej!

Sist vi skrev var vi på väg till ön Langkawi, så efter 10h resande + en timmas färja var vi äntligen framme. Stekande värme klockan tolv på dagen och det var bara att sätta igång att leta boende, som var lättare sagt än gjort. Vi tajmade det så perfekt med det kinesika nyåret så att alla hotell och gesthouse var bokade, och då menar jag ALLA! Efter en timmes letande blev väskorna alldeles för tunga så jag passade gladeligen väskorna medans Simon gick in på nästan varje hotell och gesthouse på hela området som vi befann oss på, utan resultat. När vi frågade några taxichaufförer om de kunde ta oss till något annat område så sa de hade det inte var någon mening, skulle vi hitta boende så var det här. Jaha.... Lyckligtvis kom det då en kille som såg våra utmattade ansikten och sa att han hade två sängar i ett dorm rum på ett ganska nybygt gesthouse, de två sista sängarna på hela ön ;)
Efter två dagar bytte vi till ett privat rum, då det kostade lika mycket som två sängar i dorm rummet. Och sedan dess har vi varit kvar på ön och samma gesthouse. Vi hittade våran lilla paradis ö.
Rummen är asbilliga, vi bor perfekt på världens mysigaste ställe där vi träffat mycket trevliga människor, vi kan äta mat för ca 15kr tillsammans och ölen kostar 3kr! Så varför inte stanna när vi trvis :)

Under dagarna har vi bara tagit det lugnt. Njutit, ja, det har vi verkligen gjort! Jag och Simon hyrde även en moped i två dagar och hann med att se alla sevärdheter vi ville se på ön. Och för någon dag sedan så hyrde vi en bil med ett tyskt par som bor på samma guesthuse. Vi åkte till ett vattenfall och badade, sendan åkte vi till en jätte fin strand och även där tog vi ett dopp och sendan avslutade vi med att åka till nattmarknaden då vi hade bil. Rätt val, då vi gick runt som små barn, exalterade över all mat och alla godsaker som man kunde välja mellan. Vi gick runt och bara åt & smakde på allt vi tyckte såg gott ut och det blev en he del. Vi kunde nog alla rullat hem ;)
Igår så var vi och en svensk kille ifrån guesthouset ute på "island hopping". Vi var ute i några timmar och var till tre olika öar. Det var en jätte mysig tur men kanske lite för mycket turister för våran smak! Vi har blivit lite bortskäma med det där.. Så den 25 lämnar vi denna härliga ö och tar oss med hjälp av en färja över till Thailand :)

Finaste <3

Vårt boende under två veckor! Känns som vi på bor på landet, hur mysigt som helst :)

Svårt att vara snyggare..

Vi var på en fruktfarm ;P

Fick te från utsiktstornet vi tog oss upp till :)

Såhär spenderas många av våra kvällar!

Här har vi Martin och Julie, de tyska paret som vi hyrde bil tillsammans med!

Badade i sötvatten vid vattenfallet.

Hoppas att allt är bra med er där hemma!