onewayticketasia.blogg.se

Men en enkelbiljett i våra händer beger vi oss till Asien och vårat hittills största äventyr. Följ oss vettja :)

Norra Thailand

Kategori: Allmänt

Då har vi tagit oss från storstaden upp till norra Thailand. Betydligt mycket lugnare och finare än Bangkok, vilket vi kände var väldigt skönt. Vi började med att ta en nattbuss till Chiang Mai, en 9h buss med inte allt för mycket sömn. Men väl framme tidigt på morgonen var det bara att börja leta efter ett gesthouse, inte det lättaste, men en kaffe och 1 h senare låg vi nerbäddade i sängen med en bra film. Det blev inte många knop den dagen, datorn och serier var vår bästa vän. Sen lyckades vi båda bli sjuka så det blev några lugna dagar. Men vi hyrde moped en dag och åkte runt, det var jätte fint, så mycket finare än södra Thailand. Förutom att vi saknar de fina stränderna som södra delen har gått om. De resterande dagarna valde vi att hyra cykel, staden var inte så stor så det passa oss perfekt. Det var jätte mysigt att bara cykla runt och som alltid äta massa god mat.

Efter några dagar kände vi att det var dags att dra vidare, närmare sagt Chang rai . Tre timmar tog resan, hittade ett mysigt litet rum och gjorde oss hemmastadda direkt. På grund av min förkylningen har jag varit ett väldigt tråkigt sällskap och jag har för det mesta knaprat Alvedon och överdoserat näspray. Men jag har världens bästa pojkvän som håller mig sällskap och tar hand om mig  Vi har tagit oss ut på några cykelturer, även detta är en liten och mysig stad. Underbart att bara cykla runt och kolla, fina guldiga tempel överallt. I närheten har vi en liten nattbasar som har massa god plockmat, vilket har blivit vårt matställe.

Nu orkar vi inte med en dag till i sängen och jag har bestämt mig för att vara frisk i morgon  Så då ska vi ta oss till den gyllene triangel och efter vägen ska vi besöka ett och annat tempel och andra saker som de rekommenderar att man ska se. Så det ska bli roligt, se mer av naturen här upp i norr. Vi ska även hinna med att hyra moped och åka till småbyar här uppe i norr som vi har hört ska vara väldigt sevärt. Vi får se vad vi hinner med innan det är dags att åka tillbaka till Bangkok om en vecka! Då ska vi äntligen möta upp min älskade mamma:D LYCKA!

 Chiang Mai
 
Mycket iskaffe och kortspel 
 
 
Alldeles för billigt för oss som inte har någon plats kvar i väskan...
 
 
 
 
 
 
 
Så underbara! Får mig att sakna min gris där hemma ännu mer <3
 
 
Mormor och morfar, här har ni en liten minatyr av Nokkisen! gose :) 
 
 
Nattbasaren i Chang Rai, friterad kykling och sushi, härlig bladning ;) 
 
 

Puss på er

Vi saknar er massor där hemma!!

Kommentarer

  • Mamma Camilla säger:

    Fina bilder som vanligt! Saknar er massor, men nu kommer jag snaaart :)
    Kramar <3

    2013-06-20 | 17:41:34

Kommentera inlägget här: