onewayticketasia.blogg.se

Men en enkelbiljett i våra händer beger vi oss till Asien och vårat hittills största äventyr. Följ oss vettja :)

"Det här är slutet på resan och början på en ny"

Kategori: Allmänt

Heeej på er alla där hemma!

Sedan vi sist skrev har min älskade mamma hunnit åka hem.. Vi har även klarat av några lugna dagar i Bangkok och nu befinner vi oss i Kuala Lumpur.

Det bästa stoppet under under dessa tre veckor blev den fantastiska staden Hoi An i Vietnam. Staden hade allt! Sol, bad, shopping, stränder, mysiga gator och underbar mat. Vi trivdes hur bra som helst och ville aldrig åka där ifrån. Vi hade fem dagar i staden så vi hann verkligen njuta :) Till stranden hade vi en 5km underbar cykel sträcka med fantastik natur. I denna stad kunde man även sy upp ALLT. Jackor, skor, väskor och alla typer av kläder vilket vi verkligen tog vara på. Vi åkte alla därifrån med några kilo tyngre väskor. Klart bästa och mysigaste staden på väldigt länge och vi var alla tre eniga om att det här är en stad och ett land man måste komma tillbaka till.

Innan tillbakaresan mot Bangkok tog vi två nätters stopp i storstaden Hanoi, för lite sista shopping och lite sightseeing, såklart. Jag hann även fylla 21 och då var det verkligen underbart att ha mamma på plats. Fick tårta och presenter på morgonen och när vi åt frukost överraskade hotellet mig med sång och över 50st röda rosor! Hade en jätte bra dag :D

En sista dag i Bangkok fick mamma innan det var dags att lämna oss.. Tre fantastiska veckor som tyvärr gick alldeles för fort.. Men så otroligt underbart och roligt hade vi de! Tack för alla energi som du gav oss, det behövdes verkligen och tack så jätte mycket för att du kom. Farväl är aldrig roliga, men vi syns snart igen ❤

Under våra fyra dagar i Bangkok tog vi det väldigt lugnt, dvs massa serier och filmer. Lite shopping hann vi också med och även någon bio såklart!

Den 21a skulle vi fortsätta mot Kuala Lumpur, som kommer vara vårat sista stopp i Asien denna gång. Men när vi kom till flygplatsen som vi alltid flygit ifrån så hittade vi inte vårat flyg. Simon kollar en extra gång på biljetten och vi inser att vi åkt till fel flygplats!! Vi rusar ut och ber första bästa taxi att köra oss så fort som möjligt till den andra flygplatsen. Han förstod vår panik och vi hann dit i god tid. För en gångs skull så var vi ute i god tid på morgonen..

I KL shoppar vi nu det sista vi behöver innan vi byter kontinent och förflyttar oss till Australien, imorgon bär det av!!! Efter 7 månader känner vi oss mer än redo att börja på ett nytt äventyr. Den asiatiska maten spyr vi snart på, och därför har snabbmaten tyvärr blivit något vi ätit alldeles för mycket av på slutet. Vi längtar efter att få laga vår egen mat, och framför allt kunna packa upp våra väskor och ha något som vi kan kalla för vårt. Förhoppningsvis fixa jobb så fort som möjligt, och kunna ha en någorlunda normal vardag :) Nervöst, men jätte spännande! Jag kan inte fatta att vi redan varit ute i 7 månader, men nu är vi klara med Asien och redo för något nytt!

När vi kommer dit så har vi faktiskt redan fixat boende, vilket är väldigt skönt. Vi kommer bo i ett litet gårdshus 40 min utanför Sydney. Jätte mysigt och perfekt för två. Vi börjar där och sen får vi se vart det bär av.

Hade inte alltid tur med vädret ;)

Saigon

The killing fields

Klastrofobi är bara förnamnet här!!

Fantastika Hoi An, dagliga cykelturen till stranden :)

Världens finaste mamma <3

De mysiga gatorna i staden.

Hade en underbar födelsedag i Hanoi

Älskade mamma, tack för en fantastisk resa! <3

Vi saknar er massor där hemma!!

Massor av kramar från oss